Na placu budowy Sielce – Bogucin, w dalszym ciągu trwają prace ziemne: wykonywanie wykopów i nasypów, wymiana gruntu na terenach torfowych, zagęszczanie podłoża, układanie siatek geosyntetycznych pod nasypy. Wykonywane są fundamenty i ustawiane słupy linii wysokiego napięcia, której obecny przebieg koliduje z przyszłą trasą ekspresową.
– Pracujemy przy obiektach inżynieryjnych, co w miejscach styku z przebiegiem "17” powoduje lekkie utrudnienia. W okolicy węzła Bogucin samochody jeżdżą objazdami, a w okolicy węzła Sielce na skraju jezdni ustawiono betonowe zapory – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na przyszłym odcinku Bogucin – Dąbrowica wykonawca prowadzi prace przygotowawcze: pomiary geodezyjne i rozbiórkę domów. 12 sierpnia GDDKiA ogłosiła wybór najkorzystniejszej oferty na wykonanie odcinka Dąbrowica – Lubartów.
Przetarg wygrało hiszpańsko–polskie konsorcjum FCC Construccion i Erbud, które przedstawiło ofertę na blisko 490,6 mln zł. – Wpłynął protest na rozstrzygnięcie przetargu, który jest w tej chwili rozpatrywany – mówi Krzysztof Nalewajko.
Na odcinku Lubartów – Witosa, kończy się procedura przetargowa. Najbardziej zaawansowane prace są na odcinku Witosa – Piaski. Prowadzone są tam prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Zagęszczane i osuszane jest podłoże. – Po sprawdzeniu parametrów próbnego odcinka podbudowy przyszłej jezdni rozpoczęto prace przy jej układaniu na dalszej części trasy – tłumaczy Krzysztof Nalewajko.
Trwa przekładka instalacji gazowniczych, elektrycznych i telekomunikacyjnych. Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych. – Wyłączony z ruchu jest odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask, kierowcy korzystają z drugiej jezdni w obu kierunkach. Wyłączono z ruchu jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce – kończy Krzysztof Nalewajko.